BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, December 15, 2011

kek carrot walnut ala bau kambing....huhuu!

hmm... semlam aku dgn gigihnya g belanja bahan2 utk kek carrot walnut nih...hmm. (banyak ngeluh nih..msT ada apa2?)..ok sume completed..!balik dr pasar terus kuarkan bahan2 tuh utk dibuat ptg tuh...

bila barang2 dah ready...aku pon ngan gigih buat kek ikut stiap step dlm resipi satu per satu...aku x tahu la jadi ke x kek carrot aku nih..haha!!kenapa??why???...sebab topping dia tuh cam rasa lemak sgt...paling kesian sume org kat umah nih x berapa suka creamsheese..huhuu!mak kata kek carrot cam bau kambing la, rasa sgt lemak susu dia la..huhuu!so...mulanya ingatkan sbb topping dia mencair...bila dah siap aku sejukkan la masuk dlm peti ais..dia membeku la sket...tp mmg mak x berapa suka creamcheese tuh...tpksa la aku kikis balik topping tuh..membazir di situ..hukhukk!

tp mak kata kalau bahan2 walnut ngan kismis banyak sket msT sedap sket..n kek aku mak kata tawar...tp aku rasa manis buah,,,donno la...tp conclussionnya- may be mission gagal sket sbb x dapat menambat hati sume juri2 master chef kat umah tmasuk en. hubby..huhuu!

xpe...baru 1st attempt..akan ku cuba lagi nt..paling utama whithout topping.. hehe!never say give up!!.hikmah disini aku dah tahu camana nak buat topping guna creamcheese..bolehlah nt esok2 buat chocolate cheese plak..tp dgn kuantiti yg sket la kot..coz mak x suka!

so layan gmbar saja la....

kek carrot walnut segar dr oven



topping yang dah siap..may be aku terlebih butter so, cam tercair sket...


kek carrot walnut setelah dikikis topping nye..huuhuuu!

aku terlupa nak amik gambar kek lepas diletakkan topping..tp sebenarnya..kalau dah x pro tuh..mmg comot la kek aku tuh..
bila da lama2 dlm peti ais sedap la plak...heehe!

so akan dicuba lagi..yeah!!!


::aku::usaha tangga kejayaan...

0 comments: