BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, December 8, 2013

mode berblog sudah kembali.......

salam uolss...

Fuih..fuih.....huk huk...wah...da makin berabuk blog aku..hampir setahun x menjenguk blog ku ini...alahai sian dia..cam idup tidak bertuan plak....

Maafla..mcm2 sebenarnya nk bercerita....cuma semua yg jadi tuh ku simpan dlm kepala dan tidak publish jer dlm blog ku ini...puiiihh..ayat ku cam SEDIHHH!!!cakap jer PEMALAS!! yer dak...


apa yg best yek nk share...ooo..jap jap...lupa plak nk bgtahu...i skang di JOHOR..then hari nih CUTI UMUM uolss....xmo jeles..xmo..xmo...so, kebiasaanya bila cuti i lepak2 je di rumah.. tp mood berblog telah kembali bila melihat balik gmbar2 i dalam blog nih..yuuhuu!

apabila penghujung 2013 nih..baru ku perasan..dlm sepanjang tahun 2013 nih, byk knagan manis yg telah tercipta...ala2...OOhh..kasih tercipta...ooo.. so apa perasaan awak skang?# tiber2 cam ada org betanya soalan ala2 aku diva kot...choii..

Aku sangat bersyukur...sangat2 bersyukur...1st skali, aku dah pindah ke Johor..effected 2 January 2013. Then, apa yg lagi bestnya saya dah dok skali ngan suami...alhamdulilah...sangat besar kasih sayang Allah pada ku..alhamdulilah...maknanya, satu2 Allah dah makbulkan doaku.
 Memang hakikat aku rindu sangat suasana Putrajaya yg aman dan damai....x hectic cam bndar JB. aku sgt rindu umah kuarters ku dulu tuh...masa angkat barang, laki aku la prg terakhir tido kt umah tuh...touching le plak...

#rinduPresint16
hadiah perpisahan dr kengkawan di Putrajaya

Selepas tuh, 29 Jan- 9 Feb 2013, aku dapat g umrah sma2 ngan mak, abah serta mertua dgn asbenku skali, nyayi n family paklong pon ada ikut gak...SYUKUR.apa yg ku harapkan dimakbulkan lg untuk g sama2 ngan family. Selain tu, aku bru knal apa erti  SABAR semasa di Mekah dan Madinah...banyak dugaan ku di sana ttg kesabaran dan kefahaman ilmu agama yg kita blajar tuh...
alhamdulilah juga coz kami sume selamat smpai ke tanah air. alhmdulilah kami sihat dan wlopon abah jatuh sakit selepas balik umrah, syukur skang dah kembali sihat..alhamdulilah.


umrah2013 bsama family...
Selain tuh, aku dapat byk habiskan masa dgn suami, wlopon dua2 bz jgak keje...SYUKUR suamiku memahami bidang tugasku. Kerja di tempat baru, mmg agak menuntut kerja lebih masa aku...dan kdg2 terpaksa jgak tingalkan suami sebntar utk out station..hmmm....nasib lum ada bby lg..tp bila da ada bby,memag  aku angkut skali la laki n anak ku...hehhe.

Beberapa bulan lpas ku pindah. aku ngan suami g Taman Hello Kitty di JB...wahhh..bagai pucuk dicita ulam mendatang...mmg sgt sesuia la ngan aku n suami...sepanjang masa asyik tersenyum je tgok gelagat gmbar n koleksi hello kitty....hmmm... i loike...!!!

gumbira wth my hubby...
gambar bersama family....






Selain tu, syukur...sepanjang aku bekerja di Putrajaya, alhmdulah..tidak ku sangka, pengarah mencalonkan aku sebagai penerima APC 2012..Ya Allah, memng jauh di sudut hatiku, bukan APC yg aku harapkan tp kerja yg terbaik yg boleh aku berikan, dan aku terima hakikat aku lum sempurna mana untuk melunaskan tugasan aku di tahap cemerlang memandangkan expected tinggi bos aku tuh bukan calang2...segala pengalaman yg ada akn ku gunakan sebaik mungkin., Terima Kasih Allah Terima Kasih Boss!



Kegembiraan  dan knangan manis pahit yg ada di Putrajaya, x akan ku lupakan.smpai bila2....segala pengalaman memang bnyak mengajar aku ttg kehidupan. Erti Persahabatan dan masa depan. Kita yg berhak memlih jalan hidup kita, dan aku x sangka sahabat aku yg aku anggap kakak...uautu kak Tina jugak dpt pindah ke Kuantan tahun nih...semasa di Putrajaya, dialah yg banyak teman aku sana sini..g klinik gg malm2 dia lah yg temankan..huhu..lebiu la k. tina

kak tina.....@kuantan


dan....seorang lagi opismate yg aku anggap emak masa di Putrajaya, Pn Sofiah Hussain atau Kak Pie,mmg sngt aku rindukan dia...aku dapat berita yg dia jatuh sakit mula lepas raya ari tuh...dari hari ke hari aku xdapat nk g melawat dia di hospital, dan berita terakhir aku terima dia dimasukkkan dlm ICU, Hospital Putrajaya minggu lepas.. Smpai masa ku fikir, Isnin nt (9.12.2013) aku nak melawat dia terus aku sempat telefon suami dia untuk memberitahu aku akan dtg melawat dia hari Isnin nt. tetapi..... 7 Disember 2013,  dia telah kembali ke rahmatullah pada jam 12.05 pg ..sangat sedih masa tuh..berapa jam tuh aku x bleh tido..menangs menagis dan terus menangis...!dan doa ku semoga beliau tenang di sana dan aku mampu mengiringi doa dr kejauhan.Alfatihah...


kak pie yg sangat aku rindu


Sepanjang 2013, ini...walopn kita dlm  kegembiraan, masih ada lg yg berduka..semoga 2014 bakal menjelang, semua kebaikan akan Allah berikan kpd ku, keluarga dan semua...dan sangat2 aku mohon agar aku dikurniakan cahayamata nxt yr.  ye lahusia pn meningkat 31 thun depan..mudah2n Allah memberikan kesihatan yg sempurna, rezeki yg berkat, usia yg berkat dan kemanisan iman dalm Islam kpd kita semua..amin...

0 comments: